Bir Avrupa masalı

Yurt dışına pandemi ve farklı sebeplerden dolayı 5 yıldır gitmiyordum. Nihayet şartlar oluştuğunda 2023 Mart ayında kararımı verdim. Hep hayalini kurduğum iki yer vardı Avusturya Hallstatt ve Slovenya'da bulunan Bled gölü. Temmuz hareketli tur için Nisan ayında vize başvurusu yaptım.Seçim olduğu için ve farklı sebeplerden konsolosluklarda yoğunluk vardı. Özellikle Mayıs ayında vize krizi çıktı bir çok kişi red aldı.Bu durum beni de endişelendirdi bir acaba dedim. Neyse ki vizem çıkmıştı ve geri sayım başladı. Turun İsmi Avrupa'nın güzellik elçileri, ya da Romantik Yol olarak da anılıyordu. Bana kalırsa her ikisini de kapsıyordu. Ülkemiz aşırı sıcaklarla kavruluyorken ilk ziyaret edeceğimiz ülke Slovenya bizi sıcak karşıladı. Normalde yağışlı ortalama sıcaklığın 24 olduğu Ljublijana 31 derecelerdeydi ve halkı bu duruma alışık değildi.Şunu belirteyim bir haftalık tur boyunca gezdiğimiz rotada sadece bir kere yağmura yakalandık sıcaklık genelde 28-31 derecelerde bize göre normal bölgeye göre anormal durumdu.Tur bitince takip ettim sürekli yağışlı hava ve sıcaklığın 20 nin altına düştüğü gündüzler oluyordu.Bu da yetmezmiş gibi Slovenya son yılların en şiddetli selleriyle uğraşıyordu. Gezi boyunca havanın istediğimiz gibi olması ne kadar şükretsek az. Slovenya küçük yeşil bir ülke evler müstakil bahçeli sokakalar geniş şehir merkezinde nehir geçiyor köprüler var, açıkçası diğer gezdiğim yerlere göre en mütevazi yer. Ljublijana dan Bled gölüne doğru hareket ettik. Evet o an lar dan ilki gelmişti. Gölün sularının berraklığı ilk etkileyen oldu. Yukarıdan görmem lazımdı gölü. o içerisinde adanın görüldüğü fotoğrafı çekmeliydim. En iyi görünen yer kale olduğunu söyledi rehberimiz. 15 dk lık bir yokuşun ardından o muhteşem an seyrine doyum olmaz manzarayı doya doya izledim. Daha sonra sırada ki güzelliğe doğru yola çıktık. Hallstatt Avusturya'nın masal kasabası. Alp dağları'nın arasında şirin evlerin yamaçlara kurulduğu muhteşem kasaba.Yaklaşık 1000 kişinin yaşadığı bu kasaba son yıllarda çok popüler oldu, öyle ki Çinliler birebir aynısını yapmışlar neyseki Avusturyalılar mahkeme sonucu bunun olmasına izin vermemişler. Halsstat'da meşhur manzaranın görüldüğü bir nokta var sırayla insanlar fotoğraf çekiyor. Foroğrafları çektik sokaklarında dolaştım. Kasaba çok küçük 1,5-2 km bir yürüyüş mesafesi var sadece. Ama manzarayı saatlerce izlemek istiyor insan.Buraya 4 mevsim de gelinir her mevsim yakışan bir yer Hallstatt. Bu turda yaklaşık 5 ülke 20 şehir gezdim. Fransa'nın Alsace bölgesi evleri, sokakları şaraplarıyla ünlü ksabalarıyla harikaydı. Colmar Petit Venice olarak geçiyor. Bunun yanında iki ksaba var üzüm bağlarıyla ünlü Riquewihr, Eguisheim köyleri o kadar güzeller ki eminim sizlerde hayran olacaksınız. Müziğin şehri Avusturya'nın Salzburg şehri, Almanya'nın Münih şehri katedralinde yapılan gösteriyle anılarımızda yer aldı. İsviçre'nin Luzern, Montrö, Lozan, Vevey şehirleri göl kenarına dizilmiş muhteşem Alp dağları arasında etkileyici şehirler. Fransa'nın Annecy şehri ayrı bir güzel. Göle adını veren şehir Annecy kanlları sokaklarıyla göz zevkimizi okşadı resmen. Almanya'sa bulunan Rothenburg, Heidelberg şehirleri noel şehirleri olarak anılıyor. Hediyelik eşya dükkanları müze gibi envayi çeşit hediyelik var. Bir haftalık bu tur Alp dağlarının etrafında ki şehirleri kapsıyordu.Ahşap karkaslı evler çiçeklerle bezenmiş sokaklar. 2262 km kat ettik. Hergün farklı bir otelde kaldık.Her sabah 6.30 kalkıp saat 07:00 de kahvaltı 8:30 gibi hareket ediyorduk. Dolayısıyla yorucu bir tur. Dinlenmeye değil gezmeye geldik:) Öyle ki bir gün sabah Avusturya'da kahvaltı öğlen Almanya'da kahve içip akşam Fransa'da günü kapattığımız oldu.Rehberimiz Nadir bey çok iyiydi çok güzel yönlendirdi. MNG turizm bu rotayı özel olarak hazırlamış kendiklerine de teşekkür ediyorum. Bu kadar şehir gezdikten sonra Sevgilim İstanbul'a kavuştum. O bir yana diğer şehirler bir yana:)