Kar beyaz İstanbul

Kar kolay kolay yağmaz İstanbul'a. Binaların çokluğu, dört bir tarafının denizlerle çevrili olması İstanbul'a karlı havanın yumuşamasına sebep olur. İki kere yağdı istediğim gibi tutmamıştı kar hayal kırıklığına uğramış bir dahaki sefere demiştim.

İstanbul nazlı bir gelin gibi bir türlü giymiyordu gelinliğini hep bekliyordum, sosyal medyada karlı fotoğraflar paylaşıyordum yağsın diye:)

Sonunda beklediğim oldu Şubat 2015 kar yağışı son 28 yılın en çok yağan kar yağışı oldu. Öyle ki Çatalca, Avcılar Esenyurt gibi ilçelerde 1 metreyi buldu.

Ben bu fırsatı kaçırırmıyım:) Eminönü, Taksim, Üsküdar, Galata, Tarihi yarımadayı dolandım durdum iki gün boyunca.
Kar ilk yağdığında çekim yapmak gerekir o saf beyazlık sıradan bir görüntüyü öyle etkileyici hale getirir ki büyülenmemeniz mümkün değil. Karda özellikle gece dışarı çıkıp yürüyüş yapmanızı öneriyorum. Etraf öyle bir aydınlık olur ki yürürken zevk alırsınız. Birde don varsa yürürken katur kutur sesler eşlik eder sizlere:)

Kar mikrobu da kırdı, toprağı daha bereketli hale getirdi, barajlarımızı doldurdu; bu kadar bereketi varken Allah'ın bize sunduğu nimetin yılda iki kez yağmasına şikayet etmemeliyiz. Hep diyorum bu ülke çok şanslı ki dört mevsimi güzelce yaşayabiliyoruz. Yarın cemreler düşecek ve bahar gelecek ayrı bir güzellikleri peşinden getirecek.

Son olarak, hayattan keyif almak o kadar zor değil. Soğuktan şikayet ediyorsan cam kenarında izleyebilirsin. Dışarıda keyfini çıkarmak bence çok daha iyi gelecektir. Kardan adam yapın, kartopu oynayın, taze kar yiyin, naylonla kayın ve fotoğraf çekin tabi ki. Karın keyfini doyasıya yaşayın.



Not: Soğuk havada dışarda yaşayan vatandaşlarımızı da ALO 153'ü arayarak sıcak ortamda bulunmalarını sağlayabilirsiniz.
Ortaköy sahili karda bir başka güzel.



İBB Saraçhane'den İstanbul




Beşiktaş Çırağan caddesinde ki Çınar ağaçları pek bir güzel olmuş:)


Fındıklı parkında kediler


İstiklal Caddesi karda bir çok fotoğrafçıyı kendine çeker.

Galata kulesinden karlar altında eşsiz İstanbul manzarası:)


Yaşlı teyze rengarenk şemsiyesiyle  karda yürürken.


Galata yokuşunda yürümek zor ama keyifliydi:)

Eminönü'ye en son ne zaman böyle kar yağmıştı hatırlamıyorum pek bir güzel oldu.

Kar ara verdiğinde Galata kulesi bulutlar arasından selam veriyor.


İlahi bir ışık gibi tarihi kapıdan süzülen ışık büyüledi beni..


Süleymaniye caminin bahçesinde tipiye karşı yürüyen çocuklar.

Süleymaniye'den İstanbul


Martılar yiyecek beklerken toplanmış Üsküdar sahilinde.





İstanbul'un güzeli her daim zarif görüntüsüyle büyülüyor beni.




İstanbul'un yalnız kızı kendine arkadaş bulmuş:)





Şahzedabaşı Cami masalsı bir görünüme bürünmüş.

Yorumlar

Popüler Yayınlar